piątek, 20 maja 2016

TAŃCZ DOPÓKI MOŻESZ: ŚMIERĆ I UMIERANIE W SZTUCE I KULTURZE _konferencja

Duane Michals, Young soldiers dream in the garden of the dead with flower growing from their heads, 1995.

W dniach 19-20 maja 2016 roku w Bibliotece Głównej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika odbyła się II konferencja studencka pod hasłem "Tańcz dopóki możesz: Śmierć i umieranie w sztuce i kulturze"organizowana przez Koło Naukowe Historyków Sztuki i Kultury UMK, w trakcie której miałem przyjemność wygłosić referat poświęcony motywowi śmierci w fotografii amerykańskiego artysty, Duane'a Michalsa. W swojej prezentacji zależało mi przede wszystkim na nakreśleniu sylwetki i ogólnego obrazu twórczości Michalsa, przywołując fotografie wykonane w różnych etapach jego życia (prywatnego jak i artystycznego) oraz cytując jego własne przemyślenia na temat życia, śmierci, religii czy własnej twórczości.
Jako że nie jestem historykiem sztuki i była to pierwsza moja konferencja, nie pozostaje mi nic innego jak podziękować prelegentom i słuchaczom za pozytywny odbiór mojego referatu, oraz dyskusję, przy której sam mogłem zwrócić uwagę na aspekty sztuki Duane'a Michalsa, których nie analizowałem wcześniej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz